Vertrek naar Poka - Reisverslag uit Păingeni, Roemenië van Werkvakantie Poka - WaarBenJij.nu Vertrek naar Poka - Reisverslag uit Păingeni, Roemenië van Werkvakantie Poka - WaarBenJij.nu

Vertrek naar Poka

Blijf op de hoogte en volg Werkvakantie

12 Augustus 2014 | Roemenië, Păingeni

Hej allemal,

Nadat de wekker vannacht al vrij vroeg af ging, werd het toch tijd om te verzamelen bij de oude school. Daar stond de Bodetax bus al netjes klaar om naar Schiphol of toch Dortmund te vertrekken?! We maakten nog even een tussenstopje bij het prachtige zwembad in Giessenburg. Hier werden de laatste auto sleutels (van ouders) overgedragen aan de rechtmatige eigenaar! :) Eenmaal aangekomen op het vliegveld konden we gelijk inchecken. Dit verliep vrij vlot en ook fam. Bor & Ada kwamen al vrij snel uitgeslapen en wel aan! (voor de duidelijkheid deze sliepen in een hotel vlakbij het vliegveld) Na 2 uur vliegen kwamen we veilig aan op Targu Mures. Daar stond een busje en auto op ons te wachten. We vervolgden onze reis en kwamen uiteindelijk aan op de plek van bestemming namelijk Pokaaa!! Vlaggetjes hingen buiten op boven een gedekte tafel waar we al vrij snel aan konden schuiven.. Dit ging er goed in er was zelfs nog genoeg over. Tussendoor zagen we verschillende keren paard en wagens langs komen volgeladen met hooi e.d. Iedereen zocht zijn of haar plekje op en was klaar om aan de slag te gaan. De temperatuur was vrij hoog 36 graden. Maar we lieten ons niet kennen en hebben zeker wel een stuk of vijftig palen in teamverband doorgegeven en alvast gesorteerd. Na wat sport en spel stond er alweer een overheerlijke maaltijd op ons te wachten!! 's Avonds hebben we kennisgemaakt met de jeugd van Poka en hebben we wat met elkaar gezongen bij een kampvuur en gevoetbald. Nu is het tijd om nog even na te praten, bed op te zoeken, douchen etc. Want.... morgen is er weer een dag en hopen we er volop tegenaan te gaan!!

Tot zover de eerste update van onze aankomst in Poka!

Groetjes,
Werkgroep Poka

• 12 Augustus 2014 - 21:43

Herman De Ruiter:

Fijn dat de reis goed verlopen is, best heet daar
    Veel te warm om te werken
    Veel succes en werkplezier

• 12 Augustus 2014 - 22:08

Clarie Vink:

Wij kregen al een berichtje dat het super warm was, knap dat er al zoveel werk is verricht in die hitte! Nu met z'n allen lekker uitrusten en geniet van alles om je heen. Voor straks slaap lekker allemaal!

• 12 Augustus 2014 - 23:16

Arie En Liesbeth:

Hallo Poka-gangers,

erg leuk om zo te lezen wat jullie allemaal beleeft hebben.
    Fijn dat de reis goed verlopen is en dat jullie hartelijk welkom zijn.
    p.s. zal ik nog wat zweetbandjes nasturen............(grapje)
    Gelukkig waren sommigen al "voorgebakken" in deze zomer!!!

Veel arbeidsvreugde met elkaar toegewenst, groetjes van ons.

• 12 Augustus 2014 - 23:51

Wim En Mas Petersen:

Hoi.....Poka-gangers,

Fijn om te lezen dat jullie op de plek van bestemming zijn aangekomen.
    En ook al zoveel gedaan en meegemaakt op de eerst dag.......leuk om dat hier op deze manier mee te beleven.

groeten voor jullie allemaal!

• 13 Augustus 2014 - 10:21

Arie En Jannie De Waard:

Hallo allemaal,

Hopelijk hebben jullie meer uren geslapen als maandag nacht.
    Fijn dat de reis goed verlopen is, de eerste indruk is positief.
    Succes met werken en zweten!

Wij leven met jullie mee,
    Groet van ons allemaal.

• 13 Augustus 2014 - 11:01

Henk Vlot:

heel veel plezier daar en wees een zegen voor elkaar en voor de ander.

groet henk

• 13 Augustus 2014 - 14:40

Jeanine:

Blij dat iedereen goed is aangekomen ! Nu op maken om te klussen ! Succes met die hitte...

Liefs van mij

• 13 Augustus 2014 - 20:21

Ds. Lammers:

Dag (hopelijk) harde werkers,

Fijn dat jullie heelhuids zijn aangekomen. Veel plezier toegewenst! Sterkte met werken. Kunnen jullie ook zwemmen in de buurt? Lijkt me wel lekker met deze temperaturen. Mooie natuur trouwens ook in de omgeving van Poka.

God bless...
    ds. Lammers

Verslag uit: Roemenië, Păingeni

Werkvakantie Poka 2014

Onze bestemming…
We hopen in augustus naar Poka (Päingen) te vertrekken. De gemeente in Poka is erg betrokken, vooruitstrevend, enthousiast en zij willen heel graag aan hun toekomst bouwen. In dit plaatsje, in het Hongaarssprekende deel van Roemenië, wordt al gedurende een aantal jaren gewerkt aan de verbouwing van een oude school tot een jeugdcentrum. Initiatiefnemers zijn de predikant en zijn vrouw. In dorpen zoals Poka is de hele bevolking betrokken bij de kerkelijke gemeente. Voor de actieavond kwam de vrachtwagen net weer terug naar nederland. De gemeente daar wist van de actieavond af en hadden heel veel zelfgemaakte producten meegegeven voor hier. Ze hadden zelf jam gemaakt, er waren walnoten, tomatensap, koekjes en de overheerlijke wijn.

Ons doel:

Wat gaan we doen:

Nieuwsgierig geworden naar het dorpje Poka neem dan een kijkje op:

30 Augustus 2014

Afscheid nemen bestaat niet..

23 Augustus 2014

Busje komt zo

16 Augustus 2014

Ada's zuurkool en meer..
Werkvakantie

Onze bestemming… We hopen in augustus naar Poka (Päingen) te vertrekken. De gemeente in Poka is erg betrokken, vooruitstrevend, enthousiast en zij willen heel graag aan hun toekomst bouwen. In dit plaatsje, in het Hongaarssprekende deel van Roemenië, wordt al gedurende een aantal jaren gewerkt aan de verbouwing van een oude school tot een jeugdcentrum. Initiatiefnemers zijn de predikant en zijn vrouw. In dorpen zoals Poka is de hele bevolking betrokken bij de kerkelijke gemeente. Ons doel: Het project heeft als doel de jongeren van Poka een plaats te bieden waar ze zich kunnen vermaken om te voorkomen dat ze het land uit trekken. Door armoede en werkeloosheid heerst er namelijk veel moedeloosheid onder jongeren. Onze jongeren kunnen ervaren dat ook in Europa, niet heel ver van ons vandaan, landen arm zijn en hulp nodig hebben. Het gebouw ziet er inmiddels top uit. Met hulp vanuit onze regio is er al heel wat tot stand gebracht. Door dit project hopen we dat er een verbinding ontstaat tussen de gemeente van Poka en Giessen-Oudekerk. Wat gaan we doen: Het ontbreken van een sportveld- speelterrein wordt nog als een groot gemis gezien. De warme en lange zomers geven veel gelegenheid om buiten te sporten en te spelen maar daarvoor is geen accommodatie. Vandaar dat we met een groep vanuit de gemeente daar samen met de jongeren een sportveld en speelterrein aan gaan leggen. Nieuwsgierig geworden naar het dorpje Poka neem dan een kijkje op: https://www.facebook.com/paingenipoka?fref=ts

Actief sinds 22 Juli 2014