Update 2 vanuit Roemenië... - Reisverslag uit Păingeni, Roemenië van Werkvakantie Poka - WaarBenJij.nu Update 2 vanuit Roemenië... - Reisverslag uit Păingeni, Roemenië van Werkvakantie Poka - WaarBenJij.nu

Update 2 vanuit Roemenië...

Blijf op de hoogte en volg Werkvakantie

14 Augustus 2014 | Roemenië, Păingeni

Hallo allemaal,

Hier weer een nieuw reisverslag vanuit Roemenië! Er is al veel werkverzet, dus tijd voor een nieuwe update... Ja ja, deze keer ook met foto's. Zodat jullie later kunnen zien dat het project ook werkelijk doorgaat.

We beginnen even met gisteren. De werkzaamheden gisteren waren vrij gevarieerd. Van aardappels en uien rooien tot machinewerk. Er hebben verschillende mensen zich bezig gehouden met het verven van de wipkippen.. Dus er zit al een mooi eerste laagje lak op. Ook werden er gaten gegraven of beter gezegd gehakt.. (de grond was namelijk niet te harden en het weer ook niet) haha Natuurlijk werd eerst wel even alles uitgezet. Het voetbalveld zelf liep nog vrij scheef, dus er werd nog een poging gedaan om het rechter te krijgen. Uiteindelijk is ons eerste doel namelijk het doel zelf bereikt! (lees letterlijk en figuurlijk, zie foto)

's Avonds hebben we met de Poka jongeren de avond afgesloten met veel muziek, samenzang, poolen, tafelvoetbal, sjoelen etc.

Vandaag ging de wekker al vroeg af, zodat er 's middags iets eerder gestopt kon worden vanwege het warme weer! De bakker bracht stipt om 7 uur de broodjes, die al goed bruingebakken waren... Daarna konden we goed gevuld en wel aan de slag met onze werkzaamheden! Dat was vandaag met name het paviljoen, voetbalveld en het tweede doel. Ook is de vlag gehesen, want ja ja het hoogste punt van het paviljoen is vandaag bereikt!

Check de foto's!
Het Pokateam

• 14 Augustus 2014 - 18:11

Arie En Liesbeth:

Hoi bouwvakkers, wat een actie allemaal!
    Leuk om jullie verhaal te lezen.
    De foto's geven ook een goed/leuk beeld.
    Ga zo lekker door, we blijven jullie volgen.

• 14 Augustus 2014 - 19:21

Wolter Smit:

prachtig om te lezen. Veel succes en plezier.

• 14 Augustus 2014 - 20:43

Theo En Trudi Zijderveld:

Wat mooi om te zien hoe actief jullie bezig zijn, vooral door de foto's krijgen wij een goed beeld.
    Veel werkplezier, groeten uit Giessenburg.

• 14 Augustus 2014 - 22:17

Dick Klein:

Nou, nou dat noemen ze een vliegende start !
    Geen zorgen, er is nog zat te doen in dat gekke Roemenië. dat hebben jullie dan wel niet vanuit het vliegtuig gezien, maar a.s. maandag zal het vanuit de bus in alle werkelijkheid aan ons voorbij trekken.
    Toen ik de foto's zag dacht ik: help, m'n pet niet vergeten.
    De koppelingen zijn ingepakt dus de hekwerkers kunnen er vanaf zaterdag weer tegen aan ....
    Is er nog iemand die erop let dat Ada zich niet te druk maakt ? groet, en tot zaterdag, Dick

• 14 Augustus 2014 - 22:27

Ronny Van Renswoude:

Hoi allemaal. Vanaf mijn vakantie adres kwam ik jullie werkverslag tegen. Mooi om te lezen dat jullie na alle voorbereidingen in poka zijn aangekomen. Heel veel succes en plezier. Veel zegen ook toegewenst! !!!! Goede ontmoetingen met de jongeren daar en uiteraard ook onderling.

• 15 Augustus 2014 - 13:46

Liesbeth Bloemert:

Ha Harde werkers,

Leuk om ook vanuit Lelystad op de hoogte te blijven van jullie harde zwoegen. Petje af met dat warme weer! Geniet van de mensen daar en van elkaar.
    En een dikke knuffel voor Lisanne en Thomas!

• 16 Augustus 2014 - 10:26

Ella De Waard:

hallo anniek en allemaal leuk om jullie zo bezig te zien op de foto,s succes met het harde werken. groetjes tante ella.

• 21 Augustus 2014 - 20:40

Adrie Bouman:

Lieve Borrie's en alle andere harde werkers

Heel erg leuk om jullie vanuit Lelystad te volgen geweldig wat jullie al voor werk verzet hebben ,veel
    succes en Zegen verder het word al weer aftellen.

Lieve groetjes Oompie en Tante's

Verslag uit: Roemenië, Păingeni

Werkvakantie Poka 2014

Onze bestemming…
We hopen in augustus naar Poka (Päingen) te vertrekken. De gemeente in Poka is erg betrokken, vooruitstrevend, enthousiast en zij willen heel graag aan hun toekomst bouwen. In dit plaatsje, in het Hongaarssprekende deel van Roemenië, wordt al gedurende een aantal jaren gewerkt aan de verbouwing van een oude school tot een jeugdcentrum. Initiatiefnemers zijn de predikant en zijn vrouw. In dorpen zoals Poka is de hele bevolking betrokken bij de kerkelijke gemeente. Voor de actieavond kwam de vrachtwagen net weer terug naar nederland. De gemeente daar wist van de actieavond af en hadden heel veel zelfgemaakte producten meegegeven voor hier. Ze hadden zelf jam gemaakt, er waren walnoten, tomatensap, koekjes en de overheerlijke wijn.

Ons doel:

Wat gaan we doen:

Nieuwsgierig geworden naar het dorpje Poka neem dan een kijkje op:

30 Augustus 2014

Afscheid nemen bestaat niet..

23 Augustus 2014

Busje komt zo

16 Augustus 2014

Ada's zuurkool en meer..
Werkvakantie

Onze bestemming… We hopen in augustus naar Poka (Päingen) te vertrekken. De gemeente in Poka is erg betrokken, vooruitstrevend, enthousiast en zij willen heel graag aan hun toekomst bouwen. In dit plaatsje, in het Hongaarssprekende deel van Roemenië, wordt al gedurende een aantal jaren gewerkt aan de verbouwing van een oude school tot een jeugdcentrum. Initiatiefnemers zijn de predikant en zijn vrouw. In dorpen zoals Poka is de hele bevolking betrokken bij de kerkelijke gemeente. Ons doel: Het project heeft als doel de jongeren van Poka een plaats te bieden waar ze zich kunnen vermaken om te voorkomen dat ze het land uit trekken. Door armoede en werkeloosheid heerst er namelijk veel moedeloosheid onder jongeren. Onze jongeren kunnen ervaren dat ook in Europa, niet heel ver van ons vandaan, landen arm zijn en hulp nodig hebben. Het gebouw ziet er inmiddels top uit. Met hulp vanuit onze regio is er al heel wat tot stand gebracht. Door dit project hopen we dat er een verbinding ontstaat tussen de gemeente van Poka en Giessen-Oudekerk. Wat gaan we doen: Het ontbreken van een sportveld- speelterrein wordt nog als een groot gemis gezien. De warme en lange zomers geven veel gelegenheid om buiten te sporten en te spelen maar daarvoor is geen accommodatie. Vandaar dat we met een groep vanuit de gemeente daar samen met de jongeren een sportveld en speelterrein aan gaan leggen. Nieuwsgierig geworden naar het dorpje Poka neem dan een kijkje op: https://www.facebook.com/paingenipoka?fref=ts

Actief sinds 22 Juli 2014