Update 3 - Reisverslag uit Păingeni, Roemenië van Werkvakantie Poka - WaarBenJij.nu Update 3 - Reisverslag uit Păingeni, Roemenië van Werkvakantie Poka - WaarBenJij.nu

Update 3

Blijf op de hoogte en volg Werkvakantie

15 Augustus 2014 | Roemenië, Păingeni

Hallo allemaal,

Hierbij weer een kleine update met vooral foto's! Omdat er vanavond weer een meeting is met de jongeren..

Vandaag is er ook weer een hoop werk verzet. De trampoline staat waterpas en er kan al goed op gesprongen worden! En dat hebben we ook zeker gedaan. Aan het paviljoen is verder gewerkt en er is een begin gemaakt met de andere speeltoestellen denk aan de glijbaan en schommels. De palen van het voetbalveld zijn ook weer een stuk omhoog geschoten! Dus er is weer volop gedaan..

Een andere dag weer meer informatie!

Groetjes,
Het Pokateam

• 15 Augustus 2014 - 21:40

Gerard & Betty:

Hallo kanjers,

Wat een zwoegers zien wij aan het werk! Iedere dag wordt er veel werk verzet door jullie dat is ons wel duidelijk dmv de foto's. Erg leuk om jullie missie zo te volgen.
    En zo nu en dan ontvangen wij ook wat app-jes vanaf het geheime wifi plekje?????
    Die zijn ook zeer positief.

Wij wensen jullie veel plezier met elkaar.

In verbondenheid,
    Gerard & Betty

• 16 Augustus 2014 - 10:54

Frits & Marielle:

Dag harde werkers,

op de foto's is goed te zien wat een werk jullie al verzet hebben! Ook leuk om te zien dat jullie zoveel doen voor de kinderen daar! De beelden spreken een en al werklust, vrolijkheid, saamhorigheid en zoveel meer! Tot nu toe zit het weer ook mee en hopelijk is de temperatuur nog houdbaar:) aan de andere kant natuurlijk een enorme zegen dat het van dat mooie weer is!

Veel werkplezier en God's zegen voor de week die komen gaat!

Groetjes,
    Frits & Marielle

Verslag uit: Roemenië, Păingeni

Werkvakantie Poka 2014

Onze bestemming…
We hopen in augustus naar Poka (Päingen) te vertrekken. De gemeente in Poka is erg betrokken, vooruitstrevend, enthousiast en zij willen heel graag aan hun toekomst bouwen. In dit plaatsje, in het Hongaarssprekende deel van Roemenië, wordt al gedurende een aantal jaren gewerkt aan de verbouwing van een oude school tot een jeugdcentrum. Initiatiefnemers zijn de predikant en zijn vrouw. In dorpen zoals Poka is de hele bevolking betrokken bij de kerkelijke gemeente. Voor de actieavond kwam de vrachtwagen net weer terug naar nederland. De gemeente daar wist van de actieavond af en hadden heel veel zelfgemaakte producten meegegeven voor hier. Ze hadden zelf jam gemaakt, er waren walnoten, tomatensap, koekjes en de overheerlijke wijn.

Ons doel:

Wat gaan we doen:

Nieuwsgierig geworden naar het dorpje Poka neem dan een kijkje op:

30 Augustus 2014

Afscheid nemen bestaat niet..

23 Augustus 2014

Busje komt zo

16 Augustus 2014

Ada's zuurkool en meer..
Werkvakantie

Onze bestemming… We hopen in augustus naar Poka (Päingen) te vertrekken. De gemeente in Poka is erg betrokken, vooruitstrevend, enthousiast en zij willen heel graag aan hun toekomst bouwen. In dit plaatsje, in het Hongaarssprekende deel van Roemenië, wordt al gedurende een aantal jaren gewerkt aan de verbouwing van een oude school tot een jeugdcentrum. Initiatiefnemers zijn de predikant en zijn vrouw. In dorpen zoals Poka is de hele bevolking betrokken bij de kerkelijke gemeente. Ons doel: Het project heeft als doel de jongeren van Poka een plaats te bieden waar ze zich kunnen vermaken om te voorkomen dat ze het land uit trekken. Door armoede en werkeloosheid heerst er namelijk veel moedeloosheid onder jongeren. Onze jongeren kunnen ervaren dat ook in Europa, niet heel ver van ons vandaan, landen arm zijn en hulp nodig hebben. Het gebouw ziet er inmiddels top uit. Met hulp vanuit onze regio is er al heel wat tot stand gebracht. Door dit project hopen we dat er een verbinding ontstaat tussen de gemeente van Poka en Giessen-Oudekerk. Wat gaan we doen: Het ontbreken van een sportveld- speelterrein wordt nog als een groot gemis gezien. De warme en lange zomers geven veel gelegenheid om buiten te sporten en te spelen maar daarvoor is geen accommodatie. Vandaar dat we met een groep vanuit de gemeente daar samen met de jongeren een sportveld en speelterrein aan gaan leggen. Nieuwsgierig geworden naar het dorpje Poka neem dan een kijkje op: https://www.facebook.com/paingenipoka?fref=ts

Actief sinds 22 Juli 2014